Kupujemy trenażer rowerowy
Wielu osobom wydaje się, że jazda na rowerze w czasie zimy, gdy temperatura powietrza spada znacznie poniżej zera stopni, jest niemożliwa. To prawda jest to zajęcie dość uciążliwe i nieprzyjemne, jeśli chce się jeździć np. do pracy. Jak się jednak okazuje, nie oznacza to wcale tego, że trzeba rower odstawić na kilka miesięcy do garażu. Możliwe jest korzystanie z niego każdego dnia przy pomocy trenażera. Czym jest taki sprzęt, a także jak się go powinno wybierać?
Czym jest trenażer rowerowy?
Zanim przejdzie się do tego, jak wybrać trenażer rowerowy i na co podczas takiego zakupu warto zwracać uwagę, najpierw trzeba się dowiedzieć, czym taki sprzęt tak w ogóle jest. Czym się on charakteryzuje i czy faktycznie warto w niego zainwestować?
Trenażer rowerowy to sprzęt, który po prostu umożliwia stacjonarną jazdę na rowerze. Oznacza to, że swobodnie można z niego korzystać w pomieszczeniach, przykładowo w sypialni czy też w salonie.
Wiele osób zastanawia się jednak nad tym, z jakiego powodu warto korzystać z takiego trenażera, a nie np. z rowerka stacjonarnego. Odpowiedź w tym wypadku jest bardzo prosta — chodzi oczywiście o rozmiar danego sprzętu. Rowerek jest dość spory i zajmuje naprawdę wiele miejsca. Trenażer po złożeniu go spokojnie może być schowany nawet do szafy czy też większej szuflady.
Jak wybrać dobry trenażer rowerowy?
Jeśli chce się korzystać z takiego sprzętu w domu, podstawową sprawą, o której trzeba wiedzieć, to czym się charakteryzują poszczególne modele i odmiany. Co jest konkretnie dostępnego na rynku?
Podstawowym modelem trenażera rowerowego jest wersja rolkowa. Jest ona względnie tania, a także zajmuje naprawdę mało miejsca. Składa się z ramy, na której zamontowane są trzy rolki. Dwie na tylne koło i jedna na przednie. Jak można się łatwo domyślić, wadą tego modelu jest konieczność zachowania cały czas podczas jazdy dużego skupienia, aby jechać na wprost i trzymać równowagę.
Drugim w kolejności modelem jest wersja z rolką oporową. W tym wypadku przednie koło pozostaje w miejscu, podczas gdy tylne dociskane jest specjalnym uchwytem do rolki, na której ustawie się określony stopień docisku. Ogromną zaletą jest w tym wypadku wygoda i stabilność roweru. Nie trzeba więc tak mocno się na niej koncentrować podczas jazdy.
Ostatnim z najczęściej spotykanych w sklepach modelem trenażera jest wersja z bezpośrednim montażem koła. Jak można się łatwo domyśli, wymaga to dość sporo pracy, ponieważ konieczne jest odkręcenie tylnego koła, a następnie podłączenie w jego miejsce trenażera. Jest to model bardzo cichy podczas pracy, a także zdecydowanie najefektywniejszy i pozwalający najlepiej symulować zwykłą jazdę na rowerze. Oczywiście jest to także trenażer zdecydowanie najdroższy. Co również ważne, jest to model o największej wadze, a także zdecydowanie największy ze wszystkich poprzednich.
Jaki model wybrać?
Jak więc widać na rynku znaleźć można naprawdę wiele ciekawych rozwiązań w tym zakresie. Co powinno się wybrać? Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jakie się ma potrzeby i jak profesjonalnie i zawodowo jeździ się w sezonie rowerem.